Advertisement 300 X 250

17 Temmuz 2009 Cuma

Gülsüm ineğin idamı !!

Yer: Mahkeme…Terörle mücadele birimi

Davacı: Toplum

Sanık:Malatya’nın Yeşilyurt ilçesine bağlı Kadiruşağı köyünden bir İnek..Adı Gülsüm

Sanığın suçu: Atatürk büstünü devirmek




+Adın ?

-Gülsüm

+Ana adı?

-İnek

+Nasıl yani?

-İnek işte hakim bey.Bildiğin inek…hatta baba adınıda siz sormadan ben diyim “Öküz”..

+Tamam,laubalileşme!!Terbiyesizlik istemem,sevmem de! Söyle şimdi bana gülsüm hanım, erkek arkadaşın var mı?

-Yok ne gezer.Sadece çiftleşme döneminde topluca azarız ve kim kime kur yaparsa ve kandırırsa onunla Emanuella tadında bişiler olur..

+Emanuella ne ?

-Amasyada ki teyze kızımın adı..

+Türban takar mısın?

-Yok bizde böyle töreler yok.Bildiğin hayvanlık işte.Şeffaf toplumuz,herşeyimiz açıktır.

+Bağlı olduğun örgüt var mı?

-Ökaryot adlı bir örgüt..Monera alemi karşıtı..Ama eylemler olmaz bizde..Sivil hayvan örgütü bildiğim kadar

+Desteklediğin sınıfsal mücadele yada sınıfın kendisi var mı?

-Memeliler sınıfındanım,Memelilere tam özgürlük isteyenlerdenim..

+Elimdeki kayıtlara göre 5 ay evvel köyün aşağı kısmında yer alan bir tarlada bir kaç arkadaşla görünmüşsünüz..En son orası kazıldığında silah ve bomba çıktı..Ne diyorsun bu konuda?

-Yemin ederim biz otlanıyorduk,öyle sağdan soldan ne bulsak mal mal yiyip mööleşiyorduk kendi aramızda..Kesinlikle silahlar bize hele de bana ait değil..Bu suçlamayı tekmeliyorum!

+Hangi dilde mööleşiyordunuz?

-Kürtçe hakim bey!

+Olmayan bir dili nasıl konuştunuz? Yasak olduğunu bilmiyormusunuz?..Bunu not et kızım,sanığın ayrıca yasak dille propaganda yaptığı kendi ağzında da teyit edilmiştir.

Söyle bakalım ne tür eylemlere katıldın?

-Ben sadece geçen yıl bir inek arkadaşımızın küçük yaşlı hali ile bir eşşekle evlendirilmesini protesto etmek için bir iki slogan attım.Başkada bir icraatım yok.Ayrıca biz inekler pek eylem yapmayız.Zaten kürtçede eylem çalekî demektir..Biz ineklerede çêlek denir.Bir inekolog arkadaşımızın yaptığı araştırmaya göre çalekî , çêlek’in zamanla evrimleşmiş halidir..Ondan dolayı biz yapmıyoruz eylem,yaşıyoruz direk..

+Demek evrime de inaniyorsun..Yaz kızım,sanığın soyunu maymunden geldiğini kabul ettiği..

Peki asıl mevzuya gelelim..Laik misin?

-kime laik? neye laik..anlamadım

+Türkiye laiktir laik kalacak diyenlerden misin?Cumhuriyet mitinglerine katıldın mı?

-Türkiye nasıl istiyorsa öyle olsun beni alakadar etmez.Mitinge katılıp katılmadğımı ben bilmem,beyim bilir..

+Yaz kızım..Sanığın türkiye alayhine anarşist olduğu..

Gülsüm hanım,Atatürk’ün büstünü neden devirdiniz?

-Okulun oradan geçiyordum ve taze ot kokusu geldi..Ona giderken yanlışlıkla çarptım.Büst iyi yerleştirilmemiş demek,bence bu konuda okul müdürü de benle yargılanmalı,yani neden sadece beni aldınız?Eğer bu sadece benim hayvanlığımdan kaynaklı bir durum ise yapılanda hayvanlıktan başka bişi değildir,bunu önemle belirtmek isterim.Ben bişiyi yıkmaya meyili değilim,sadece ottur derdim.Bir de sizde kabul edersiniz ki,bir okulda dört beş Atatürk büstü ne arar,yani okulun hemen aşağısında da çeşme başında bir büst var.Ona da yoldan geçerken çarpmamak elde değil.O kadar çok büst var ki,böyle (b)üstümüze (b)üstüme geliyorlar.Kasti bir hareket değildi benimkisi.Seneca “Hata insanidir” demiş izininizle ben bunu biraz değiştirmek isterim “Hata yalnızca insani değil bazen hayvanidir”.

+Edebiyat yapma! Karşında kaçın kurası var sanıyorsun? Anlat ..sonra ne oldu?

İneğin edebiyatı olmaz hakim bey,sadece ota sevdası olur.Siz bilmezsiniz o ota dokunuştaki Marquez Gabrielvari hissedişi,tanrıça İştara sarılıp dans eder gibi ağızda gevelenişini..Neyse işte; daha sonra öğrendim ki köye mufettiş gelmiş ve bana soruşturma açılmış,hatta sürgün kararı çıkmış.Mufettişe de dedim ben “avukatım ayy pardon işte El Elokum olmadan konuşmam diye “ama biz seni zorla konuşturmasını biliriz” dedi.Gözümü bantladılar..ve bir Torosa bindirdiler.Nereye gittik bilmiyorum.

Gözümü açtıklarında bir odadaydık ve garip bir bıyıklı bir adam benim taze süt dolu memiklerime tek tek elektirk verdi.Çok acıdılar,zitik attım bir tanesine o hemen bayıldı orada, sonra hepsi birden üşüştü başıma ve ben bayılmışım bu sefer.

Beni konuşturamayacaklarını anladıklarında ise ajanlık teklif ettiler.Apê Weysi’nin yeşil cennetli tarlasında bir ay otlar içinde yatıp kalkma vaatleri mi dersin yoksa Danone fabrikasında bir yıl bedava dolaşma hakkı mı dersiniz,Kasaplar odasında sekterelik işi mi dersiniz ve daha bir ton şey..

Anlayacağınız ben mağdurum her türlü ve hakkımı soramıyorum.Siz söyleyin bu anlatıkklarımdan sonra vicdanınız rahat mı?

+Benim vicdanım burada önemli değil.Yetmiş milyonun vicdanı şuan zaten sızlıyor.Atatürk’e kasten hakaret,büste gasp ve saygısızlık suçlarından kritik bir ceza sürecindesin..Asıl senin vicdanın rahat mı?

-La hewle wele subhanellahh!!Ben diyorum ki bilerek yıkmadım.Görmedim bile,ne olduğunu bile anlamam,benim için bir taş sadece.

+Kızım sen yaz,Atatürk’e mahkeme salonunda bile hakarete devam ettiği ve ayrılıkçı terör örgütlerinin yaptıklarıanın benzerini yaptıklarına…

-Haydaaa!! Hakim bey neden ters anliyorsunuz? Ben humanist kemalist bir inek olduğumu belirtmek isterim..

+Yaz kızım,sanığın ideolojik itiraflarda bulunduğuna..

-Ulan senin ebenin….

+Yaz kızım,isanığın mahkeme boyunca saldırgan ve şiddet dolu olduğuna…..

-Hakim bey ne olur beni Çin’e sürgün edin,edin de kurtulam bu azaptan…

+Sen nasıl bir hayvansın böyle? Devletimizin bin bir güzellikle yarattığı bu sürgün yerleri olsun tecrit hapishaneleri olsun.Nasıl beğenmezsin?…Ekstra ceza talebine girer haberin olsun..

-Tama o zaman ben İdam istiyorum..Asın lan beni..Allah belnızı versin,top yekün hemde!! Sütsüz kalasınız,butsuz etsiz kalında görün şeyini şey ettiğimin şeyi…

Yaz kız,evet ben teroristim.Büstü planlı bir şekilde devirdim,6 ay hazırlık ve eğitim kampı gördüm bunun için,Sri Lanka’da Tamil kaplanları eğitti beni..Atatürk’ü de tanımıyorum..

Haklıyız kazanacağız..Yaşasın hayvanlık..Yaşasın Çita ve Ceylan kardeşliği…

Oldu mu? Rahatladın mı?

+Yaz kızım..çabuk yaz..Sanığın herşeyi itiraf ettiğini ve kendi rızası ile beslenmeyip asılmak istendiğini…bunu tüm şaitlerin duyduğunu…Ve sanık Gülsüm ineğin idamına karar verildiğine..

Son sözün nedir?

-Din iman adamı kanser edersiniz! İnekliğimden utandım .Asıl hayvanlar alemi burasıymış ta haberimiz yokmuş.

Hakkımı ve sütümü helal etmiyorum..

*****

Yeşilyurt ilçesine bağlı Kadiruşağı köyünde “Gülsüm” adı verilen bir inek, sahibinin elinden kaçarak ilköğretim okulunun bahçesindeki büstü kırınca, Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından soruşturma açıldı ve köylülerin ifadesi alındı. İneğin sahibi, ceza alma korkusuyla “Gülsüm”ü İnekpınarı köyündeki bir yakınına verdi.
Kadiruşağı köyü sakinlerinden ve ineğin sahibi Gül Kılınç, kendilerine ait büyükbaş hayvanın neden olduğu bir kazanın ardından açılan soruşturma nedeniyle korktuklarını anlattı.
Soruşturma devam ederken “Gülsüm” adını koydukları ineği İnekpınarı köyünde ikamet eden bir yakınlarının yanına gönderdiklerini kaydetti.
Soruşturma kapsamında verdikleri ifadelerinde bir kasıt olmadığını söylediklerini, ancak yine de ceza almaktan endişe ettiklerini vurgulayan Kılınç, şöyle konuştu:

“Her gün yaptığı gibi otlaması için dışarı çıkardığım inek elimden kaçarak uzaklaştı. Yakalamak için peşinden gittiğim sırada okulun öğrencileri ineğin bahçedeki büstü kırdığını söyledi. Olaya çok üzüldük. Ardından büstün kırılması nedeniyle soruşturma başladığını duyduk. Köye gelerek ifadelerimizi aldılar. Neredeyse tüm köylünün ifadesi alındı. Kabahatli olan bir hayvandı. Kasıt olmadığını söylesek de köylüler bizim ceza alacağımızı söyledi. Bu nedenle korktuğumuz için soruşturmaya sebep olan inekten kurtulmaya karar verdik.”

Hiç yorum yok: