Advertisement 300 X 250

27 Ağustos 2009 Perşembe

Herkese vereceyiz, hema Baykal’a vermeyeceyiz

22 temmuz 2007 seçimlerinden önce diyarbakırda “sokağın nabzını tutan” bi muhabir, kahve önündeki “kursi”lerde oturmakta olan yaşlı adamlara yaklaştı ve içlerinden birine sordu:
-amca bu seçimlerde kime oy vereceksiniz?
Muhtemelen dtp seçmeni olan amca da tvde partisini söylemenin sakat olduğunu düşünerek, politikliğin de dibine vurarak şu süper cevabı verdi:
-herkese vereceyiz. DTP’ye vereceyiz, AKP’ye vereceyiz heta MHP’ye vereceyiz. Hema Baykal’a vermeyeceyiz.
Diğerlerini parti olarak CHP’yi de Baykal olarak söylemesi bi yana, Diyarbakır halkı da amcayı haklı çıkaracak biçimde CHP’yi hem 2007 hem de 2009 da tabiri caizse sandığa gömdü.
Sadece Diyarbakır’da da değil, aynı sahne tüm bölgede tekrarlandı…
Irkçı – milliyetçi değil- politikalarında ısrar eden bir partinin o bölgede başarılı olması da mümkün değil zaten… Aksinin gerçekleşmesi şaşırtıcı olurdu anca.
Bunun da tek suçlusu bana göre Baykal ve çevresinde bulunan 1930 model zihinlerdir.
Bu zihin, daha açıklanmayan bi pakete bile en sert şekilde muhalefet edebilecek, Irkçılığa mahkûm olmuş bi zihin maalesef.
Baykal ve şürekâsı, hükümetin üzerinde çalıştığı açılım paketinde olup olmadığı bile belli olmayan bir halkın en doğal hakkı olan anadilde eğitim hakkına şiddetle karşı çıkıyor. “ milli eğitimde etnisite olmaz! Milleti böler, ırkçılıktır” diyor.
Sanki milli eğitim çok temiz, ırkçılıktan şiddetten, paronayadan arındırılmış bi müfredata sahip de Kürt dili ile eğitim yapıldığında ırkçılık oluyor.
Eğer bir ırkçılık varsa o da bugünkü milli eğitim müfredatının tam ortasındadır. Herkesi Türk gibi yetiştirmeyi amaçlayan, sırf Türklük propangadasının yapıldığı, Türkler dışında dostun olmadığını anlatan, geri kalan kavimlerin hepsinin kötü olduğunu söyleyen, Türk kahramanlıklarıyla süslü bir müfredat ırkçı değildir de nedir?
Bakın size samimi bi anımı anlatayım. Ben lise 1 e kadar tarihte edebiyatta gördüğüm tüm karakterleri Türk sanıyordum. Adının “gavur” adı olmadığına kanaat getirdiğim kim varsa o Türktür diyordum.
Kendim Kürt olmama rağmen Kürt teali cemiyetini, milli birlik ve bütünlüğe zarar veren kuruluş olarak biliyordum.
Diğer halkları da örneğin Ermenileri, Rumları, Rusları falan da Türkiye cumhuriyeti üzerinde kötü emelleri olan halklar olarak biliyordum.
Neden? Çünkü 1930 daki ırkçı zihniyet böyle düşünüyordu. Günümüz eğitim sistemini şekillendiren 12 Eylülcülerin de sahip olduğu bu zihin sayesinde kendi kimliğime düşman, kendi kimliğini bilmeyen biri haline gelmiştim.
Ben bugün o zamanki saçma fikirlerimden kurtuldum ama ya diğerleri? Çevrenize bi bakın lütfen eğitim seviyesi ne olursa olsun bu bahsettiğim ırkçı söylemlere inan ne kadar çok insan olduğunu göreceksiniz.
Chp 2 açıdan önemli. Hem de çok önemli. Birincisi chp bürokrasinin askeriyenin partisi. Memleketin iktidarı değil ama muktediri.
İkincisi ise CHP birçok Kürt siyasetçi ve aydının zamanında siyaset yaptığı bi kurum. Örneğin Ahmet Türk, Ape Musa gibi insanlar o zamanlar sosyal demokrat olan CHP de siyaset yapmış. Kürtlerin her türlü hakları için mücadele etmişlerdir. Tarihi bi bağımız da var yani kendileri ile.
Ama gel gör ki chp bugün MHP den daha milliyetçi ( pardon ırkçı) bi parti olmuş durumda. 90 lı yıllarda “ Kürt raporu” yayınlayan Baykal’dan umutlu olan Kürt halkı,onun kronik ırkçı muhalif tavırlarına şimdi nefret duyguları besliyor. Adını içinde mutlaka küfür geçen cümlelerle anıyor artık.
Baykal bu tavrını terk etmedikçe, Kürt konusunda gerçekten samimi ve halkın istediği şekilde adımlar atmadıkça, halkın ihtiyaçlarını doğru değerlendirmedikçe bölgede tabela partisi olmaya mahkum.

Hiç yorum yok: